torsdag 15. juli 2010

Sjokoladetur og litt om mat

Jeg våknet tidlig i dag så jeg kan starte dagen med å oppdatere bloggen.

Den siste uken har det vært mye som har skjedd hver eneste dag. Under orientation week(første uke) fikk vi presentert en rekke studentklubber vi kunne melde oss inn i. Der var det alt fra ekstramsport- til yatziklubber. Jeg, Chew, Wensi og Frida lot oss sjarmere av den Malaysiske klubbpresentasjonen, som promoterte seg selv med mat og tu til en sjokoladefestival til en liten by som heter Letrobe, nord i Tasmania. Tre dager senere 11. Juli, satt vi på en buss til Letrobe. Vi mellomlandet på en sjokoladefabrikk der vi handlet inn sjokoladerasjoner for resten av dagen. Etter ca 2 timers kjøring og hjemmelget bilbingo, kom vi frem til festivalen.

Vi var for så vidt alle enige om at de 20 AUD vi betalte i inngang viste oss ikke mer enn en siste krampetrekning fra en by som på randen av konkurs ropte "sjokolade" for å vri den siste dråpen ut av pengekluten. Men, med godt humør og masse sjokolade i bagasjen ble likevel dagen en suksess:)

Ellers har vi blitt mer og mer kjent i Launceston by (det uttales forresten Lånn-sesten. Ikke noen ch- som i chess) og har funnet et veldig bra sushirestaurant med 15 AUD for all you can eat, sushi, maki, suppe og andre småretter de kommer med. Sykt digg. Det har blitt en fredagstradisjon allerede, så jeg skal notere meg hva de heter i dag og redigere det inn i morgen. (red. Anm. Jeg var der i går, men jeg glemte navnet igjen..jeg redigerer det inn neste fredag i stedet)

Å få tak i god mat har ikke vært noe problem her nede. Chew og Wensi, som også var med på sjokoladeturen, er fra Singapor og Kina og er, som asiatere flest etter min erfaring, født med en kokebok i hånda. De har ingen problemer med å lage mat mot at jeg og Frida, fra Sverige, tar oppvasken. Perfekt symbiose:)

Anyway..Det holder for i dag. Stay tuned, så skal jeg etter hvert rote meg til å laste opp noen bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar