søndag 8. august 2010

Oppdatering, 9. aug, fra Aussie > Tassie > Lonnie > Investigator > room 22 > Torleif

Jeg har ikke fryktelig mye å melde om i dette innlegget, men jeg må jo forsikre følgerene mine (for øyeblikket tre stk. hvorav to er moren og faren min) om at bloggen ikke er død.

Før jeg dro fra Norge solgte jeg unna sykkelen min, laptopen min, stasjonæ-pc'en min, 3 gitarer, 3 forsterkere, samt div. gitar- , og treningsutstyr av årsaker som at;

1) Jeg trengte penger
2) Jeg gadd ikke å ordne med lagringsplass
3) Jeg hadde en tanke om at å avmaterialisere seg ville være spennende.

Pengene kommer godt til nytte. Jeg og noen av gutta på Investigators skal investere i spydfiskeutstyr til uka. Det kommer til å bli dødsfett! Avmatrealiseringsidè: FAILED!

Ellers hadde jeg bursdag i går, det vil si for 42 minutter siden. Det var kult. Jeg ble lokket avgårde til fellesarealet for å spille bordtennis og ble overrasket med kake, gaver og bursdagssang. Det er med andre ord, en skikkelig gjeng med allrighte folk her nede:)

Jeg må vel innrømme at å selge tingene sine for å flytte avgårde til et land på andre siden av jorden var et sjansespill, men, når alt kommer til alt, etter 45 dager i Australia, har jeg ingenting å angre på.

SPALTE: Kultursjokk

Fra nå av skal jeg rapportere fra om alle eksempler på kultursjokk som jeg opplever i den Tasmanske hverdagen.

Dette bildet er fra kake-serveringen på bursdagen min, 8. august. Før i tiden ville jeg ikke fryktet et bursdagskake-bakholdsangrep, etter en bursdag i Australia vil jeg aldri føle meg trygg lenger! De er vel litt røffere i kantene her nede (se bilde).









1 kommentar: